پيام مشاور استاندار و رئيس روابط عمومي استانداري يزد به سومين جشنواره روابط عمومي هاي تفت


امروزه نقش روابط عمومي و حيطه فعاليت آن برهيچکس پوشيده نيست. تمامي فعالان جامعه در بخشهاي مختلف فرهنگي، سياسي، اقتصادي و ... جوياي روابط عمومي هايي هستند که آنان را در طراحي روشهاي معقول و تعيين خط مشي هاي مرتبط با آينده ياري دهند.


روابط عمومي نقشهاي گوناگوني را در جايگاههاي متفاوت و شرايط متمايز از يکديگر ايفا مي‎کند. اما دو نقش قابل تفکيک آن در ارتباطات درون سازماني و برون سازماني از ميان ساير نقشها نمايان‎تر و مهمتر است. روابط عمومي، به عنوان يك پل ارتباطي و واسطه اثرگذار، درون و بيرون يك سازمان را به هم مرتبط مي سازد و در واقع سعي مي نمايد در قالب يك تلاش برنامه ريزي شده و هوشمندانه، سازمان و مخاطبان را در يك كنش و واكنش متقابل به يك نقطه تعاملي، تفاهمي و مشاركتي نزديك سازد.


روابط عمومي آميخته‌اي است از علم، فن و هنر كه براي توفيق در آن، بايد با بهره گيري از اقدامات آگاهانه، برنامه‌ريزي شده و سنجيده، در كنار توجه به امر تحقيق، پژوهش و خلاقيت در همه فعاليت ها، در جهت برآورده كردن خواسته ها و نيازهاي مردم به بهترين شكل استفاده كرد. اين در حالي است كه نقش روابط عمومي ها در جوامع اسلامي، با توجه به حفظ شئونات اخلاقي و تاكيد بر مباني ناب اسلام، نسبت به ساير جوامع، حساس تر و حائز اهميت تر است. بي جهت نيست كه امام راحل عظيم الشان(ره) سلاح تبليغات را از سلاح جنگ برنده تر و كار آمدتر مي دانستند و بر اهميت تبليغات و اطلاع رساني از خدمات عظيم نظام مقدس جمهوري اسلامي تاكيد داشتند.


روابط عمومي استانداري نيز در اين راستا، درسالهاي اخير اقداماتي را به منظور ارائه مطلوب تر دستاوردها و عملكرد هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي در استان يزد به انجام رسانده كه برقراري تعامل سازنده با اصحاب رسانه و جرايد، فعال نمودن نشريه داخلي استانداري، تشكيل اتاق خبر و اطلاع رساني استانداري، رسيدگي بيشتر به مسائل فرهنگي و تفريحي همكاران، فعال نمودن شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان، فعال كردن شوراي اطلاع رساني استان، انتخاب خبرنگاران و مديران رسانه اي برتر سال و .... تنها بخشي از اين اقدامات مي باشد.


اينجانب در پايان ضمن قدرداني صميمانه از خدمات و تلاشهاي اعضاي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي شهرستان تفت به ويژه روابط عمومي فرمانداري اين شهرستان در ارتقاء نقش و جايگاه روابط عمومي در سازمان و همچنين تبريك پيشاپيش فرا رسيدن روز ارتباطات و روابط عمومي، موفقيت روزافزون همه اساتيد،كارشناسان و فعالان اين عرصه مهم و تاثيرگذار را در پرتو منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) از خداي متعال مسئلت مي نمايم.



سيد عبدالمجيد قائم محمدي


مشاور استاندار و رئيس روابط عمومي


استانداري يزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا